advertise

برج آزادی تهران

برج آزادی تهران

برج آزادی تهران
برج آزادی تهران
برج آزادی ۶۳ متر طول و ۴۵ متر ارتفاع از سطح زمین دارد و از چهار طبقه تشکیل شده که دارای دو راه پله با ۲۸۶ پلکان و دو آسانسور است. برج آزادی تلفیقی از معماری هخامنشی، ساسانی و اسلامی است؛ به‌طوری که قوس بیضی‌شکل برج نمادی از طاق کسری است و کاشی‌کاری فیروزه‌ای‌ از دوره صفوی و شیارهای بالای برج از بادگیرهای یزد اقتباس شده‌اند که در کنار نمادهای معماری مدرن و ساختار بتنی، جذابیتی دوچندان به برج آزادی بخشیده‌اند.

معماری برج آزادی

میدان و برج آزادی از معماری و طراحی منحصر به‌ فردی برخوردار است و در طراحی آن سعی شده است از المان‌های معماری ایرانی همچون بادگیر، باغ ایرانی، چهار طاقی، کاربندی و انواع کاشی‌کاری استفاده شود. میدان آزادی با مساحت ۵۰ هزار متر مربع، زمینی به‌شکل بیضی دارد که بنای برج در امتداد محور شرق - غرب و در حدود یک‌ سوم شرقی آن واقع است. معمار این بنا تلاش داشته است تا گذشته‌ درخشان تاریخ ایران را در این سازه حیرت‌ انگیز متبلور کند تا هر کسی که به ایران می‌آید، با دیدن برج آزادی به عمق فرهنگ این سرزمین پی ببرد.

گروه فنی مهندسی کیسا

نظارت و مدیریت پروژه

نظارت و مدیریت پروژه

یکی از مسائل مهم در اجرای پروژه های بزرگ، نظارت کمی و کیفی مناسب به عملکرد پیمانکاران حوزه های کاری مختلف می باشد. در ابتدای کار ....

سوالات متداول

آیا قرارداد مشارکت در ساخت برای مالک هم سودآور است؟
بله. اگر قصد فروش ملک خود را دارید، در هنگام فروش فقط از سود زمین بهره می‌برید نه بنا. اما وقتی مشارکتی آن را می‌سازید، ارزش بنای نوساز هم به زمین شما اضافه می‌شود. حتی اگر خودتان نخواهید در آن‌جا زندگی کنید، با فروش آن سود بیشتری عایدتان می‌شود.
گروه فنی مهندسی کیسا

جذابیت برج آزادی

جذابیت برج آزادی فقط به نمای بیرونی آن خلاصه نمی‌شود و فضای داخلی آن نیز حیرت هر بیننده‌ای را به‌همراه دارد. دو طبقه از برج در بالای قوس طاق اصلی و زیر گنبد قرار گرفته‌اند که دسترسی به آن‌ها با آسانسور میسر است. طبقه بالا، گنبدی از بتن سفید دارد که مزین به مقرنس‌کاری و کاشی‌‌‌کاری‌های فیروزه‌‌ای و معرق ایرانی هستند. استفاده از بتن سفید در آن زمان کار جدید و مدرنی در ایران بوده است. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های برج آزادی این است که فضاهای مختلف برج محدود نشده‌اند و از طریق روزنه و شکاف با سایر بخش‌ها و حتی آسمان و بیرون از برج، ارتباط بصری دارند. به این ترتیب؛ هروقت به بالای سرتان نگاه کنید، فضا و روزن کوچکی به طبقه بالایی خواهید دید که در همه طبقه‌های برج به چشم می‌خورد و به شیوه‌های مختلفی به فضاهای بالاتر می‌رسند.


فضاهای داخلی برج آزادی
فضاهای داخلی برج آزادی
درون برج آزادی بخش های متنوعی وجود دارند. بخش هایی همچون گذرگاه پیشینیان، تالار کهن، سالن ایران شناسی، سالن ایران نما، سالن تشریفات، تالار آینه، سالن انتظار، تالار دانستنی ها، سالن نمایش، کتابخانه و نگارخانه. بیشتر این فضاها در زیر زمین برج و بین ۵ تا ۱۵ متر پایین تر از سطح زمین هستند. دسترسی به طبقات فوقانی این بنا، از تالار کهن و توسط ۲۸۶ پله یا دو آسانسور امکان پذیر است. آسانسور اول دسترسی به طبقه دوم را میسر می کند و برای رفتن به طبقه چهارم، باید سوار آسانسور دیگری شد.

طراحی داخلی و اجرای دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی و اجرای دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی مربوط است به هنر و علم ایجاد یک فضای داخلی که برای کاربرانش به لحاظ زیبایی شناختی خوشایند و به لحاظ کاربری ...

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.