advertise

رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ در دکوراسیون داخلی

گروه فنی مهندسی کیسا
از آن جایی که امروزه آپارتمان نشینی رونق پیدا کرده و بسیاری از افراد در خانه های کوچک زندگی می کنند، به دنبال اجرای راه کارهایی هستند که با استفاده از آن ها فضای خانه را بزرگ تر از آن چه که هست نمایش دهند. انتخاب رنگ مناسب می تواند یکی از عوامل تاثیر گذار در این زمینه باشد. بنابراین اگر رنگ به درستی انتخاب شود می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای مورد نظر به شما کمک کند. نکته مهم در انتخاب رنگ، استفاده از طیف روشن رنگ ها می باشد. که البته در این میان استفاده از رنگ های خنثی می تواند تاثیرگذاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

رنگ قرمز
رنگ قرمز پر رنگ ترین رنگی است که احساسات را به طور کامل نشان می دهد. پیاده سازی رنگ قرمز در طراحی های شما هیجان و نشاط را به کل اتاق می افزاید. می توانید از رنگ قرمز در ساختمان های اداری یا دفترخانه، در اتاق نشیمن و در اتاق خواب استفاده کنید. در ادارات، رنگ قرمز الهام بخش رهبری، اراده، سطوحبالای انرژی و دوستی است. استفاده از این رنگ در اتاق نشیمن باعث ایجاد دوستی می شود و مکالمه را تحریک می کند. اما بهترین کاربرد رنگ قرمز در اتاق خواب است، جایی که احساسات عشق و اشتیاق را بر می انگیزد. رنگ قرمز همچنین احساس خشم و انتقام را القا می کند، به همین دلیل است که بهتراست آن را با رنگ های آرام کننده مانند سفید یا بژ ترکیب کنید تا احساسات انسان متعادل شود. برای افزایش بهره وری رنگ قرمز را به رنگ های مختلف اضافه کنید، اما مطمئن شوید که به طور مساوی ار آن تعریف کنید. می توانید با کمک رنگ های مکمل مانند زرد یا سبز روشن یا سفید، فشار خون را در کنترل نگه دارید.
رنگ قهوه ای
بهتر است رنگ قهوه ای کم استفاده شود. به گفته طراحان داخلی، باید اطمینان حاصل کنید که رنگ دیوارها، رنگ اتاق و رنگ کلی فضای داخلی باعث می شود ساکنان گرم و راحت باشند. پالت رنگی که انتخاب می کنید نیز باید به آن ها الهام بخش باشد. رنگ قهوه ای تمایل به حواس پرتی دارد، که منجر به عدم فعالیت و عدم هدف می شود. از طرف دیگر در ترکیب با سایه پر جنب و جوش و دیگر رنگ ها، رنگ قهوه ای می تواند نماد مقاومت و امنیت باشد. در طراحی داخلی، رنگ قهوه ای به وفور مورد استفاده قرار می گیرد که منظور آن ایجاد ظاهری روستایی و فضایی تیره است. بهتر است رنگ قهوه ای را با رنگ های شاد مانند زرد، سفید، قرمز، سبز، و نارنجی ترکیب کنید.
رنگ نارنجی

نارنجی وهمه سایه های آن تا حد زیادی روی روان تاثیر مثبت دارند. نارنجی معمولا در اتاق خواب ها با رنگ های مجلسی که جلوه های شدید رنگ را کاهش می دهند بیشتر استفاده می شود. همچنین در مناطق ورزشی جهت ایجاد تحرک افراد استفاده می شود. نارنجی اشتها را افزایش می دهد به همین دلیل برای فضای آشپزخانه و ناهارخوری مناسب می باشد.

گروه فنی مهندسی کیسا

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی از سبک ها و گرایش های متنوعی پیروی می کند و آن ها را با هم به ارمغان می آورد تا سبک شخصی کاربر را بیان کند. به تعبیری دکوراسیون داخلی به این می پردازد که ...

سوالات متداول

انواع رنگ های ساختمانی کدامند؟
۱- رنگ پلاستیک
۲- رنگ روغنی
۳- رنگ اکریلیک
۴- رنگ بلکا
۴- رنگ پتینه
گروه فنی مهندسی کیسا

رنگ زرد
رنگ زرد مترادف با نور خورشید است در نتیجه تاثیر نور و شادی را گسترش می دهد. در طراحی داخلی رنگ زرد برای آشپزخانه، ناهارخوری و راهروها توصیه می شود. اگرچه بیشتر سایه های زرد تاثیر مثبتی بر روان دارند اما رنگ های زرد موجب ایجاد خستگی و پوسیدگی و بیماری می شوند و احساساتی مانند خشم و ناامیدی را در انسان به وجود می آورند. همچنین فشار خون را بالا ببرد و ایجاد عصبانیت کند. رنگ زرد همچنین سطحی از پیچیدگی را به طراحی داخلی می بخشد به ویژه هنگامی که با خاکستری یا سفید ترکیب می شود.
رنگ سبز

سبز در طراحی داخلی یک رنگ قدرتمند است. رنگ سبز بسیار متنوع است. سایه های مختلف سبز احساسات متفاوتی را ایجاد می کنند. رنگ سبز را می توان در سایه های مختلف در سراسر خانه استفاده کرد. می توانید از سایه های روشن تر روی دیوارها استفاده کنید و تضاد با سایه های تیره سبز با گیاهان ایجاد کنید. رنگ سبز عمدتا دارای یک اثر آرامش بخش با احساس امنیت است که آن را یک رنگ ایده آل برای طراحی داخلی معرفی می کند.
رنگ آبی

این رنگ به رنگ آرامش معروف است و از آن جایی که این رنگ آسمانی می‌تواند به انسان آرامش بدهد، اغلب برای اتاق خواب و حمام توصیه می‌شود. آبی میزان فشار خون و ضربان قلب را کاهش داده و نفس کشیدن را آهسته ‌تر می‌کند. به همین خاطر استفاده از آن به عنوان رنگ اصلی گاه ممکن است موجب سکون و احساسات ناخوشایند شود. اگر قصد دارید از آبی به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون داخلی استفاده کنید بهتر است احساس سردی آن را با انتخاب رنگ ‌های گرم برای سایر اجزای دکوراسیون مانند مبلمان یا پرده ‌ها جبران کنید.


گروه فنی مهندسی کیسا
همه‌ چیزهایی که در اطرافمان مشاهده می‌کنیم به نحوی بر روح و روان ما تأثیر می‌گذارند. در دنیای ما همه‌ اشیا دارای رنگ هستند و رنگ‌ ها قدرت شگفت ‌انگیزی در تغییر روحیه‌ ما دارند. استفاده از کلماتی مانند رنگ ‌های شاد، رنگ ‌های ملایم، رنگ ‌های غمگین، رنگ ‌های روح‌ افزا و عبارات مشابه دیگر همگی حکایت از آن دارد که انسان ‌ها می‌توانند با رنگ ‌ها ارتباط برقرار کنند. ما زندگی خود را در مکان ‌های متفاوتی سپری می‌کنیم، منزل، اداره، فروشگاه ‌های مختلف، باشگاه ‌های ورزشی هرکدام دارای دکوراسیون ویژه ‌ای هستند، به گونه ای که معمولاً ما از نوع دکوراسیون می‌توانیم تشخیص دهیم که در چگونه مکانی قرار داریم. رنگ‌ ها عنصر ویژه‌ دکوراسیون هستند که آن ‌ها را از هم متمایز می‌کنند.
حقیقت آن است که تمام رنگ ‌ها زیبا هستند به عنوان مثال رنگ های سیاه و سفید اگرچه در ظاهر رنگ ‌هایی متضاد هستند، اما هرکدام در جای خود می‌توانند بهترین انتخاب باشند. یک نکته‌ مهم در انتخاب رنگ ها در دکوراسیون داخلی آن است که صرفاً بر اساس زیبایی انتخاب نکنید. شاید در نگاه اول برخی از رنگ ‌ها زیبا برسند، اما در نظر داشته باشید که قرار است مدت ‌ها با رنگی که انتخاب خواهید کرد، زندگی کنید و باید اثراتی که این رنگ ‌ها بر روحیه شما می‌گذارند، اثرات نامطلوبی نباشد. بنابراین قبل از انتخاب هر رنگی به این فکر کنید که قرار است چه اثراتی را از رنگ ‌ها دریافت کنید؟ اگر روحیات هیجانی و ماجراجویانه دارید، ممکن است رنگ ‌های تند برایتان مناسب باشند. اما اگر فردی با روحیات آرام هستید، باید رنگ ‌های ملایم را انتخاب کنید.

سبک مدرن در معماری داخلی

سبک مدرن در معماری داخلی

در چند دهه اخیر استفاده از سبک مدرن در معماری داخلی در کشورهای مختلف از جمله ایران رواج زیادی پیدا کرده است و ...

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.