advertise

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری
کاغذ دیواری
امروزه به نظر می‌رسد روکش کردن داخلی دیوار‌های خانه، محیط ‌های اداری و ... با کاغذ دیواری با توجه به انواع و تنوع در رنگ و طراحی های آن بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. کاغذ دیواری همان گونه که از روی اسم آن پیداست یک نوع متریال ساختمانی و پوشش تزئینی است که در طراحی ‌های داخلی انواع دیوار‌های اداری خانه‌ ها و ساختمانی استفاده می‌ شود و برای طراحی و دکوراسیون بخصوص برای اتاق پذیرایی و مهمان، اتاق خواب، اتاق کودک، پشت تلوزیون و ال سی دی کاربرد بسیار زیادی دارد و همچنین در طرح ‌ها، چاپ ‌ها و رنگ ‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شود و با نوعی چسب مخصوص به صورت عمودی بر روی دیوار‌ها چسبانده می‌ شود و خرید آن نیز به صورت متری یا رول شده است و به صورت‌های مختلفی از جمله چاپ سطحی، چاپ توسط حکاکی، چاپ دیجیتالی، چاپ سیلک ابریشمی و چاپ توسط ماشین چرخشی، چاپ می ‌شود.

جنس کاغذ دیواری

شاید فکر کنید تمام متریال های مورد استفاده به عنوان کاغذ دیواری از جنس کاغذ هستند؛ اما این تصور اشتباه است. کاغذهای دیواری به طور کلی دارای یک لایه رویی و یک لایه زیرین هستند که ممکن است مواد به کار رفته در آنها متفاوت باشد. کاغذهای دیواری از جنس کاغذ، وینیل، متالیک و الیاف طبیعی ساخته می شوند.
کاغذ دیواری از جنس کاغذ

تنوع طرح و نقش و رنگ در طرح های کاغذی بسیار گسترده است. جنس کاغذی دیوارپوش آسان ‌تر پاره شده و تمیز کردن آن سخت است. از این نظر، طرح های کاغذی برای محیط های مرطوب مثل سرویس بهداشتی و آشپزخانه چندان مناسب نیستند و بیشتر در اتاق خواب یا اتاق نشیمن از کاغذ دیواری جنس کاغذ استفاده می شود.
کاغذ دیواری وینیل
کاغذ دیواری وینیل دارای لایه نازکی از پی ‌وی ‌سی است و در برابر لک و رطوبت مقاومت پیدا کرده و به راحتی با پارچه مرطوب تمیز می شود. ضخامت طرح های وینیل بیشتر است و برای پوشش ترک ها و برآمدگی های سطح دیوار مناسب است. در محیط های پر رفت و آمد، مثل راه‌ پله و راه‌ رو، که تماس با کاغذ دیواری بیشتر است، طرح های وینیل به کار می‌ رود.

گروه فنی مهندسی کیسا

رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ قرمز پر رنگ ترین رنگی است که احساسات را به طور کامل نشان می دهد. پیاده سازی رنگ قرمز در طراحی های شما هیجان و نشاط را به کل اتاق می افزاید. می توانید از رنگ قرمز در ...

سوالات متداول

کاغذ دیواری را چگونه تمیز کنیم؟
برای تمیز کردن کاغذ دیواری باید زود به زود لکه‌ها را از سطح آن پاک کنیم چون ممکن است به مرور زمان آن را از رنگ و جلا بیندازد. برای تمیز کردن و شست و شوی کاغذ دیواری ها توجه داشته باشید که کاغذ دیواری تان حتما قابل شست و شو باشد. در ابتدا باید غبار روی دیوار را با استفاده از پارچه ای خشک بزدایید و مقداری محلول شستشوی بدون رنگ (صابون یا محلول مایع) حل کنید. می توانید محلول آماده شده را در بطری اسپری بریزید و یا در ظرف بریزید. ابتدا بخش کوچکی از کاغذ دیواری را با محلول تست نمایید تا از مقاومت کاغذ دیواری نسبت به محلول مطمئن شوید. بعد اگر اسپری دارید مقداری به دیوار اسپری کنید و یا اسفنج تمیز را آغشته به محلول کنید و روی دیوار بکشید و بعد از تمیز کردن دیوار با محلول با یک دستمال مرطوب سطح دیوار را خشک نمایید. در مواقع تمیز کردن لکه‌ها با آب باید مراقب بود تا آب به پشت کاغذ دیواری نفوذ نکند
برای تمیز کردن کاغذ دیواری نباید از سیم‌های زبر و پودر‌های قوی و ... که به کاغذ دیواری آسیب می‌رساند استفاده کرد و در صورت پر رنگ بودن لکه‌ها می‌توان از خمیر دندان و مسواک کمک گرفت.
گروه فنی مهندسی کیسا

جنس کاغذ دیواری

کاغذ دیواری متالیک
کاغذ دیواری متالیک سطحی براق و درخشنده دارد و موجب روشن ‌تر شدن فضاهای محصور و تاریک می‌ شود. از معایب طرح متالیک این است که به آسانی چروک برداشته و نصب آن بر روی دیوارهای ناهموار به سختی ممکن است.
کاغذ دیواری الیاف طبیعی

کاغذ دیواری الیاف طبیعی معمولا از نوع کنف، کتان و پلی استر ساخته شده و به آسانی بر روی دیوار نصب و جدا می شود. نصب نوارهای کاغذ دیواری منسوج ممکن است با دشواری هایی همراه باشد.
کاغذ دیواری نانو

این نوع از کاغذ دیواری که استحکام بسیار بالایی دارد؛ با تکنولوژی نانو ساخته می شود به همین دلیل خاصیت ‌هایی از قبیل دلیل ضد دوده و کثیفی، عایق صدا، ضد حساسیت، مقاوم در برابر آفتاب و گرما دارند و همچنین به دلیل تکنولوژی نانو مورد استفاده در ان قیمت بالاتری دارد.
کاغذ دیواری سه بعدی

این نوع از کاغذ دیواری با توجه به اسم آن ما را بیشتر در دنیای واقعی غرق می‌ کند و به دلیل تصاویر سه بعدی فضاهایی جذاب و خاص فراهم می‌کند و همچنین قابلیت شست و شو دارد و بسیار پر طرفدار است و به دلیل ساختار سه بعدی طر‌ح‌های آن به خصوص از فاصله‌های حدود ۳ متر برجسته به نظر می‌ رسد. استفاده از این کاغذ دیواری بخصوص در آپارتمان‌ها و با استفاده از تکنیک‌ هایی مثل نور پردازی‌ های طراحی شده و زاویه‌ دار، سه بعدی بودن کاغذ را بیشتر نمایان می‌ کند و همچنین دارای تنوع بالایی به خصوص از نظر چاپ انواع طرح‌ ها هستند و به نوبه‌ خود به سه دسته تقسیم می‌ شوند که دسته‌ اول دارای طرح‌ های سه بعدی و اشکال هندسی مختلف و به صورت رولی و در طرح‌ های کوچک استفاده می‌ شود. دسته‌ دوم که به پوستر دیواری یا کاغذ دیواری پوستری معروف است دارای تصاویر بزرگ و حجم‌ های هندسی مختلف است.


نکاتی که قبل ازانتخاب کاغذ دیواری باید رعایت کنید
نکاتی که قبل ازانتخاب کاغذ دیواری باید رعایت کنید
- در نظر گرفتن تاثیر رنگ‌ ها بر محیط و مکان‌ های مختلف و هماهنگی رنگ و طرح کاغذ دیواری با روحیه‌ اعضای خانواده قبل از انتخاب آن
- استفاده از طر‌ح‌ های عمودی و با فاصله جهت بلندتر جلوه دادن دیوارها
- دقت به رنگ‌ های موجود، نوع کف پوش و سبک دکوراسیون خانه و وسایل و مبلمان موجود در خانه و سپس انتخاب کاغذ دیواری متناسب با همان سبک
- اگر به دنبال فضایی آرام و منظم و آرامش بخش از نظر روانشناسی هستید؛ باید رنگ کاغذ دیواری را به گونه‌ ای انتخاب کنید که از رنگ‌ های ملایم باشد و بر عکس اگر فضایی شاد و پر هیجان می‌خواهید باید از رنگ‌ های شاد و طرح‌ های هندسی مختلف استفاده کنید.
- برای صمیمیت بخشیدن بیشتر به فضاهایی مانند اتاق نشیمن باید از رنگ‌ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد استفاده کرد.
- برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب باید از رنگ‌ های مهیج و درخشان پرهیز کنیم چون اتاق خواب جای آرامش است و این رنگ‌ ها آزار دهنده به نظر می‌ رسند.
- کاغذ دیواری اتاق خواب نوزادان را باید با رنگ‌ های ملایم و اتاق خواب کودکان و نوجوانان را نیز می‌توانیم با رنگ‌ های شاد و پر انرژی ‌تر تزئین کنیم.

سبک کلاسیک در معماری داخلی

سبک کلاسیک در معماری داخلی

نظم تعادل و تقارن در چیدمان سبک کلاسیک در معماری داخلی وجود عنصری مانند آینه یا شومینه به عنوان نقطه کانونی و چیدمان مبل های استیل منبت کاری شده با دسته هاو پشتی بلند ....

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.