advertise

بهترین ابعاد زمین برای ساخت

بهترین ابعاد زمین برای ساخت

بهترین ابعاد زمین برای ساخت
بهترین ابعاد زمین برای ساخت
ابعاد زمین همیشه یکی از معیارهای ارزش گذاری زمین ‌ها است. نه تنها ابعاد بلکه موقعیت ملک در شمال، جنوب، شرق و یا غرب یک گذر نیز در تعین قیمت آن اهمیت دارد. هر سرمایه گذاری باید پیش از خرید زمین به ابعاد و موقعیت آن توجه کند؛ زیرا موقعیت ملک در آینده در میزان سود سرمایه گذاری بسیار مؤثر خواهد بود.
بهترین ابعاد زمین برای ساخت در مناطق مختلف نیز متفاوت می باشد به طور مثال در مناطق مرفه و متوسط به بالا، مردم به دنبال خانه ‌هایی با متراژ بالا هستند و در مناطق متوسط به پایین، معمولاً مردم خانه‌ های کوچک که متناسب با بودجه آن ‌ها باشد را می ‌پسندند.
یکی از ویژگی ‌های هر زمینی ابعاد آن و در درجه دوم شکل هندسی آن است. به طور کلی زمین ‌های با ابعاد کمتر و شکل هندسی مستطیل، نسبت به زمین ‌های با متراژ بیشتر و شکل هندسی غیر مستطیل (ذوزنقه)، ارزش بالاتری دارند و معمولاً راحت ‌تر خرید و فروش می ‌شوند.

بهترین موقعیت زمین برای ساخت

یکی از ملاک ‌های خرید زمین موقعیت آن نسبت گذر و کاربری آن است. به طور کلی بهترین موقعیت برای ساخت واحدهای مسکونی، زمین‌ های با متراژ بالا در موقعیت میانی کوچه، در جهت رو به جنوب هستند.
بهترین زمین برای ساخت واحدهای تجاری، زمین ‌های نبش خیابان و کوچه، زمین ‌های با پهنای زیاد و رو به خیابان هستند. از سوی دیگر زمین ‌های تجاری جنوبی با نور گیر خوب و زمین‌ های تجاری غربی از سایر زمین ‌ها در موقعیت ‌های دیگر، ارزش بالاتری دارند و گران‌ تر خرید و فروش می‌شوند.

گروه فنی مهندسی کیسا

طراحی نقشه های معماری

طراحی نقشه های معماری

مزیت اصلی نقشه‌ های معماری این است که می‌توان قبل از شروع ساخت و ساز، برنامه و بودجه مناسب را ایجاد کرد. بدون پلان‌های معماری، بسیاری از ...

سوالات متداول

زمین های شمالی بهتر هستند یا زمین های جنوبی؟
شمالی یا جنوبی بودن زمین بستگی به سلیقه افراد دارد و نمی شود گفت که کدام یک بهتر هستند، مثلا افرادی که علاقه زیادی به حیاط و فضای سبز در خانه یا محل کارخود دارند زمین های شمالی را انتخاب می کنند، درحالی که خیلی از افراد می خواهند ساختمان های دیگر، اشراف به منزل شان نداشته باشند از زمین های جنوبی استقبال می کنند.
گروه فنی مهندسی کیسا

چه ابعادی برای احداث بنا مناسب نیستند؟

اما باید دید چه نوع ابعادی برای زمین هایی ما مناسب نیستند، در این قسمت دو نکته مهم پیش می آید، یک آنکه ابعاد طول و عرض بسیار مهم می باشند و نباید نسبت طول به عرض خیلی زیاد باشد، هر چقدر این نسبت کمتر باشد در آینده مشکلات کمتری دامن گیر ما خواهد شد.
از طرف دیگر گفتیم که زمین هایی که برای ساخت و ساز ملک می خواهیم ترجیحا می بایست، مستطیل یا مربع شکل باشند، از همین رو اریب بودن یکی از مشکلاتی است که می تواند حسابی در طراحی و نقشه ملک ما برای ما دردسر بیافریند.
البته اگر زمین قناس دارید اصلا نگران نباشید امروزه با شیوه های نوین طراحی به وجود آمده، زمین های قناس را می توان به بهترین شیوه طراحی و اجرا کرد. طراحان این امر قناسی را در قسمت کمد دیواری، انباری یا پاسیو قرار می دهند که با این کار اصلا قناسی ساختمان شما به چشم نمی آید و کسی متوجه وجود آن نمی شود.


نکاتی که در انتخاب زمین باید به آن توجه داشت؟
نکاتی که در انتخاب زمین باید به آن توجه داشت؟
برای انتخاب زمین های خوش نقشه و مناسب باید شرایطی را در نظر گرفت که از جمله آن شرایط:
- ابتدا باید توجه داشت که زمین منتخب شده در موقعیتی باشد که امکان پیشرفت و توسعه در آن وجود داشته باشد.
- زمین مورد نظر باید دارای نورگیر خوبی باشد یعنی زمین توسط ساختمان های بلند و آپارتمان ها احاطه نشده باشد.
- از لحاظ موقعیت پارکینگ، برسی کنید تا برای پارک خودرو خود با بقیه همسایه ها به مشکل برنخورید.
- زمین باید دارای موقعیت عالی از لحاظ دسترسی به امکاناتی مانند: نانوایی، سوپری و غیره باشد.
- دارای امتیاز کامل برق، گاز، آب و تلفن باشد.
- کوچه ای که زمین در آن قرار دارد، هر چه عریض تر باشد بهتر و ارزشمند تر است و سعی کنید کوچه ای را انتخاب کنید که خلوت تر باشد تا آرامش شما را تضمین کند.

مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت یک توافق دوطرفه است که در آن مالک و سازنده مقرر می کنند، برای احداث یک ساختمان طبق شرایط و مشخصات تعیین شده سرمایه گزاری مشترکی داشته باشند و به نسبت سرمایه و آورده شان با هم شریک شوند. در این سرمایه گزاری ...

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.