advertise

سیستم گرمایشی رادیاتور

سیستم گرمایشی رادیاتور

سیستم گرمایشی رادیاتور
سیستم گرمایشی رادیاتور
رادیاتور یا شوفاژ نوعی مبدل حرارتی است که در گرمایش از آن استفاده می شود. استفاده از این سیستم امروزه کاربرد فراوانی در گرمایش داخلی دارد. عمل گرمایش در رادیاتور از طریق لوله های حاوی آب گرم دیگ انجام می پذیرد که درون آن گردش می کند و حرارت را توسط جابه جایی منتقل می کند. بخشی از انتقال حرارت رادیاتور هم بر اثر تابش از سطح پره ها اتفاق می افتد.
آب موجود در رادیاتور در سیستم حرارت مرکزی ساختمان (موتورخانه) توسط تجهیزاتی مثل مشعل و دیگ، گرم می‌شود و آب گرم‌ شده در موتورخانه توسط پمپ و لوله ها به قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت شده و وارد رادیاتورهای هر قسمت می‌شود؛ این آب گرم زمانی که گرمای خود را از دست داد دوباره به موتورخانه هدایت می‌شود تا گرم شده و این چرخه بارها تکرار می گردد.

مزایا سیستم رادیاتوری

مزایای سیستم رادیاتوری
- فاصله زمانی کوتاه برای گرم کردن خانه
- نصب و اجرای به نسبت کم هزینه
- نصب و اجرای آسان تر
- امکان تغییر دما به صورت دلخواه
- قابلیت انتخاب از طرح های متفاوت رادیاتورها (پنلی، پره ای، فولادی، دیواری ، قرنیزی)

گروه فنی مهندسی کیسا

عنوان cta

عنوان cta

در این قسمت متنی بنویسید. در این قسمت متنی بنویسید. در این قسمت متنی بنویسید. در این قسمت متنی بنویسید. در این قسمت متنی بنویسید. در این قسمت متنی بنویسید.

سوالات متداول

مزایای پکیج کدامند؟
مزایای پکیج به شرح زیر است:
- ایمنی بالا به دلیل استفاده از سنسورهای هشداردهنده
- تنظیم دما در هر واحد آپارتمانی به صورت مستقل
- بهره ‌وری بالا
- عدم هدر رفت آب
گروه فنی مهندسی کیسا

بهترین محل نصب رادیاتور

بهترین محل نصب رادیاتور در زیر پنجره یا کنار دیوارهای خارجی است. علت این است که توسط رادیاتور شوفاژ در فصل زمستان دائما گرما به اتاق افزوده می شود ولی دمای اتاق بالا نمی رود و این دما ثابت می ماند. چون بخش بیشتری از گرمای تولید شده تلف می شود.
تلفات حرارتی از دو طریق انجام میگیرد. یکی تلفات حرارتی ناشی از جداره ها از قبیل سقف، کف و دیوار و پنجره دیگری تلفات حرارتی ناشی از نفوذ هوای سرد از درزهای پنجره می باشد. به عبارت دیگر چه بخواهیم و نخواهیم این تلفات حرارتی صورت می گیرد. ما فقط می توانیم میزان آن را کاهش دهیم ولی نمی توانیم آن را به طور کامل حذف نماییم. پس بهتر است رادیاتور را در زیر پنجره نصب کنیم تا مقداری از حرارت رادیاتور صرف تلفات پنجره وجدارها شود. و بخشی که باقی می ماند اتاق را گرم کرده و دمای آن را در حدی مناسب نگه دارد و بتوانیم در نزدیکی پنجره از اتاق استفاده نماییم. اگر رایاتور در خلاف ضلع پنجره نصب شود. به دلیل سردی محیط اطراف پنجره استفاده از آن محیط خالی از اشکال نمی باشد.


انواع رادیاتورها
انواع رادیاتورها
رادیاتورها، چه در سیستم گرمایشی مرکزی و چه در سیستم پکیج، انواع مختلفی مانند: رادیاتور آلومینیومی، رادیاتور پنلی، رادیاتور فولادی و رادیاتور برقی دارند.
رادیاتورهای آلومینیومی نیز از فرآیند تولید متشکل از ریخته گری تحت فشار، لحیم کاری سخت، رنگ آمیزی و کنترل کیفیت برخوردار بوده که شمش های آلومینیوم ماده اولیه اساسی تولید آنها بشمار می آیند. ماهیت عملیات مکانیکی فرآیند تولید و نوع مواد اولیه مورد استفاده در واحدهای تولید رادیاتور، آلودگی های زیست محیطی را که در برخی صنایع عامل بازدارنده و محدود کننده ها بشمار می آیند، منتفی نموده و به منظور حصول به شرایط استاندارد نیز با ملحوظ داشتن واحدهای کنترل کیفیت مواد، فرآیند و محصول در طرح، پیش بینی های لازم جهت کنترل عوامل آلوده ساز و تولید محصولات کیفی برای تامین مقاصد صادرات و پوشش دهی هر چه بیشتر بازار مصرف در رقابت با محصولات قابل جانشینی صورت گرفته است.

عنوان cta

عنوان cta

در این قسمت متنی بنویسید. در این قسمت متنی بنویسید. در این قسمت متنی بنویسید. در این قسمت متنی بنویسید. در این قسمت متنی بنویسید. در این قسمت متنی بنویسید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.