advertise

سیستم سرمایشی گرمایشی مینی چیلر

سیستم سرمایشی گرمایشی مینی چیلر

سیستم سرمایشی گرمایشی مینی چیلر
سیستم سرمایشی گرمایشی مینی چیلر
مینی چیلرها نوعی سیستم تهویه مطبوع هستند که با هدف تامین مصارف خانگی و صنعتی طراحی و تولید می شوند. مینی چیلرها دارای توان برودتی کمتری نسبت به چیلرها بوده و ابعاد کوچکتری نسبت به چیلرها دارند و کاربرد زیادی در اماکن مسکونی، آپارتمان ها و ویلاها و همچنین آزمایشگاه ها و مراکز صنعتی دارند.
مینی چیلرها در واقع دستگاه هایی هستند که با استفاده از سیستم تبرید باعث خنک شدن آب می شوند و این آب خنک برای استفاده در سایر وسایل گرمایشی و سرمایشی استفاده می شود. مینی چیلرها همان طور که اسم آن ها پیداست، نوع کوچک شده و کم ظرفیت چیلرها هستند. مینی چیلر های خانگی برای سرمایش و گرمایش ابعاد کوچک و محدود یک خانه استفاده می شوند. به همین دلیل نسبت به نوع صنعتی و تجاری آن قیمت کمتری دارند. همچین توان و ظرفیت سرمایی و گرمایی آنها هم محدود است.
بسیار مهم است که انتخاب ظرفیت کمپرسور مینی چیلر با در نظر گرفتن نیاز کاربر و مساحت خانه انجام شود. در صورتی که در هر اتاق از یک فن کویل استفاده شود، می‌توان با قرار دادن ترموستات و سنسور دما در هر اتاق، دمای اتاق را جداگانه تنظیم و کنترل کرد. این ویژگی هم به راحتی بیشتر افراد داخل خانه کمک می‌کند و هم مصرف انرژی را به شدت کاهش می‌دهد.

عملکرد مینی چیلر در تابستان و زمستان

زمانی که چیلر به عنوان سیستم تهویه یک ساختمان در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گیرد، وظیفه آن ایجاد آب با دمای پایین است. سپس سیستم چیلر، آب با دمای پایین (نزدیک صفر یا زیر صفر) را با پمپ به یونیت های پخش کننده هوا مانند فن کویل پمپاژ می کند. این آب سرد در کویل فن کویل ها با شدت جریان تحت کنترل، جاری شده و دمای بدنه فلزی کویل ها (لوله ها) را کاهش می دهد. فن های موجود در فن کویل نیز هوا را در اطراف کویل ها به گردش در آورده و دمای هوا بر اثر برخورد با بدنه فلزی سرد کویل ها، کاهش می یابد و با سرعت و جهت مناسب در قسمت های مختلف ساختمان (اتاق ها و سالن ها) توزیع می شود و بدین ترتیب سیستم چیلر تهویه یا بهتر بگوییم سیستم سرمایشی چیلر به همراه فن کویل ها، عمل خنک کاری هوای ساختمان را انجام می دهد.
در چیلر خانگی با وصل کردن جریان آب گرم بویلر یا پکیج به فن کویل ها می‌توان محیط داخلی را گرم کرد و دیگر نیازی به استفاده از شوفاژ نیست. فن کویل ها به دلیل استفاده از فن برای انتقال حرارت بهتر، نسبت به شوفاژها بهینه تر هستند. حداقل یکی از دو مورد پکیج یا بویلر در هر ساختمانی موجود است و برای گرمایش چیلر خانگی نیاز به خرید هیچ تجهیزات جدیدی نیست.

گروه فنی مهندسی کیسا

شیشه دوجداره

شیشه دوجداره

شیشه های تک جداره به راحتی گرما را در بین دو محیط منتقل می کنند و همین امر باعث می شود تا در روزهای گرم سال، هوای گرم بیرون را به داخل و در روزهای سرد...

سوالات متداول

بهترین مکان برای نصب دستگاه مینی چیلر کجاست؟
مینی چیلر قابل نصب بر روی پشت بام، تراس و حیاط می ‌باشد. انتخاب محل مناسب برای نصب به فاکتورهای مختلف مثل سلیقه کاربر، دسترسی راحت تر و غیره بستگی دارد. محل نصب باید طوری باشد که تهویه هوا به بهترین شکل انجام گیرد و در صورت امکان جهت قرارگیری کندانسور و خروج هوا هم جهت با بادهای منطقه ای باشد. به منظور حفظ بهره وری سیستم، چیلر های خانگی نباید در معرض تابش مستقیم خورشید باشند. یکی دیگر از موارد مهم برای نصب این مدل، امکان دسترسی برای تعمیر و سرویس می‌ باشد. همچنین، برای تخلیه آب اواپراتور در فصول سرد یا زمان تعمیر، وجود کفشوی در نزدیکی چیلر خانگی لازم است.
بکارگیری چیلر خانگی در تراس یک راهکار مناسب برای کاهش طول لوله کشی مینی چیلر به فن کویل می‌باشد. اما در جانمایی دستگاه رعایت حال همسایگان هم مد نظر است. دستگاه و هوای گرم خروجی نباید برای همسایگان مزاحمت ایجاد کند. همچنین صدای چیلر خانگی قرار گرفته در تراس می‌تواند باعث آزار ساکنان منزل شود. از طرفی ممکن است فضای تراس برای قرار دادن چیلر خانگی کافی نباشد یا فضای مفیدی برای استفاده در تراس باقی نماند. در این شرایط ما پشت بام را بهترین محل برای نصب چیلر خانگی پیشنهاد می کنیم.
گروه فنی مهندسی کیسا

ویژگی ها و مزیت های استفاده از دستگاه مینی چیلر

ویژگی ها و مزیت های استفاده از دستگاه مینی چیلر
- یکپارچگی سیتم تهویه مطبوع ساختمان
- عدم نیاز به برج خنک کننده از طریق استفاده از کندانسور هوایی
- مناسب برای اقلیم های آب و هوایی متنوع
- عدم نیاز به کانال کشی
- سایز کوچک پمپ همراه با قدرت مناسب
- نصب سریع و آسان، قابلیت نصب در بالن و پشت بام
- قابلیت حمل و نقل و تعمیر سریع و راحت‌تر
- ایجاد استقلال در واحدهای داخل ساختمان از طریق استفاده از فن کویل
- به دلیل استفاده از گاز مبرد کمتر، اثرات تخریبی کمتری را برای محیط زیست دارد
- استفاده از کمپرسورهای اسکرال در مینی چیلرها که علاوه بر قیمت پایین تر، منجر به کاهش صدا و لرزش می شود.


اجزای اصلی چیلرهای خانگی
اجزای اصلی چیلرهای خانگی
مشابه سایر چیلرها در این محصول نیز اجزای اصلی شامل موارد زیر می ‌باشد:
- اواپراتور
: در چیلر خانگی، اواپراتور معمولاً در دو نوع مبدل صفحه ای و فین و لوله می ‌باشند. وظیفه این مبدل سرد کردن آب است و برای بهینه سازی عملکرد اطراف اواپراتور با عایق حرارتی پوشانده می‌ شود.
- کمپرسور
: این قسمت مهم ترین جزء چیلر خانگی است و کار متراکم سازی سیال را انجام می ‌دهد. کمپرسور اسکرال متداول ترین کمپرسور تبرید مورد استفاده در چیلر خانگی است، از مهم ترین مزایای این نوع کمپرسور سر و صدای کمتر، بهره وری زیاد و استهلاک کمتر آن نسبت به سایر کمپرسورها است.
- کندانسور
: کندانسور مورد استفاده در چیلر آپارتمانی در اغلب موارد شبیه چیلر هوا خنک است، نبود آب برای خنک کاری نیاز به برج خنک کننده را از بین می ‌برد.
- تابلو برق
: برای نظارت بر عملکرد اجزای مختلف چیلر خانگی و کنترل آنها در کنار این چیلر از تابلو برق استفاده می ‌شود.
- شیر انبساط
- شیرهای برقی
- مخزن انبساط
- پمپ آب

سیستم گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف

اما در سیستم گرمایش از کف، گرما از طریق سطح زمین پخش می‌شود و زمانی‌که روی زمین ...

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.