advertise

شیشه دوجداره

شیشه دوجداره

شیشه دوجداره
شیشه دوجداره
تا چندین سال پیش برای شیشه های درب و پنجره ها از شیشه های تک لایه استفاده می شد. اما با گسترش علم و فناوری در زمینه تولید شیشه های ساختمانی ، استفاده از شیشه های دو یا چند جداره بیشتر شد. اما از سال ۲۰۰۴ به صورت رسمی سازمان ها برای کاهش هزینه های انرژی استفاده از شیشه های چند جداره را پیشنهاد دادند.
یکی از مهترین راه های اتلاف انرژی در ساختمان، شیشه ها هستند. می توان گفت در یک ساختمان معمولی، حدود ۴۰% گرما از طریق پنجره ها تلف می شود.
شیشه های تک جداره به راحتی گرما را در بین دو محیط منتقل می کنند و همین امر باعث می شود تا در روزهای گرم سال، هوای گرم بیرون را به داخل و در روزهای سرد نیز هوای گرم داخل ساختمان را به بیرون منتقل کنند. به این ترتیب مقدار زیادی از انرژی که برای سرمایش یا گرمایش ساختمان استفاده کرده اید به هدر می رود. استفاده از شیشه های دو جداره راه حلی است که برای جلوگیری از این هدر رفت ارائه شده است.

مزایای استفاده از شیشه دوجداره

استفاده از شیشه های دو یا چند لایه داخل ساختمان، مزایای زیادی دارد که در این قسمت به معرفی تک تک آنها می پردازیم.
- کاهش مصرف انرژی
یک پنجره نور کافی را در اختیار شما قرار می دهد، طبیعت را به کنارمان می آورد، احساس آرامش را به محیط زندگی ما منتقل می سازد و در نهایت یک پنجره خوب می تواند پاسخگوی سایر نیازهای اولیه ما بوده و به عنوان یک عایق حرارتی مناسب موجب مصرف کمترین میزان انرژی جهت دستیابی به تهویه مطبوع هوای داخل ساختمان گردد.
- کنترل نور و اشعه
در صورت استفاده از شیشه های پوشش دار و یا لمینیت، به راحتی می توان چگونگی ورود نور را کنترل و همچنین از ورود اشعه مضر UV که به رنگ پریدگی اشیا منجر می شود جلوگیری نمود.
- کنترل آلودگی صوتی
عایق صوتی بودن یکی دیگر از خواص شیشه های دوجداره است. امروزه پدیده آلودگی صوتی بخشی از مشکلات زندگی در کلان شهرها است و اثرات نامطلوب آن در رفتارهای اجتماعی و سلامتی روح و روان شهروندان به وضوح مشاهده می گردد. استفاده از این نوع شیشه به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که بطور قابل توجهی آلودگی صوتی را کاهش دهند.
- کاهش تعریق بخار آب بر سطح شیشه
دمای سطح داخلی شیشه دوجداره غالبا تابعی از درجه حرارت فضای داخل و مستقل از شرایط جوی محیط خارج می باشد. این امر منجر به کاهش بخار گرفتگی سطح شیشه خواهد شد.

گروه فنی مهندسی کیسا

سیستم سرمایشی گرمایشی مینی چیلر

سیستم سرمایشی گرمایشی مینی چیلر

مینی چیلرها در واقع دستگاه هایی هستند که با استفاده از سیستم تبرید باعث خنک شدن آب می شوند و این آب خنک برای استفاده ...

سوالات متداول

انواع شیشه های چند جداره کدامند؟
شیشه های چند جداره ای که در ساختمان ها و آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، انواع مختلفی دارد:
- شیشه های دوجداره (سکوریت و غیر سکوریت)
- سه جداره (سکوریت و غیر سکوریت)
- شیشه دوجداره سکوریت - لمینت
گروه فنی مهندسی کیسا

فریم درب و پنجره شیشه دوجداره

به طور کلی برای فریم های درب و پنجره شیشه دوجداره سه نوع فریم مورد استفاده قرار می گیرد:
- فریم آهنی درب و پنجره شیشه دوجداره
ساده ترین نوع فریم های درب و پنجره دوجداره نوع آهنی آن است. این فریم ها مشابه درب های معمولی است با این تفاوت که ضخامت قاب قرار گیری شیشه بیشتر است. شیشه های دوجداره معمولا بین ۱۰ تا ۲۶ میلی متر ضخامت دارند. جالب است بدانید که شیشه های تک جداره متداول روی فریم های آهنی را می توان به راحتی تبدیل به دوجداره کرد. برای این کار، کافیست زوار دور شیشه را در بیاوید و شیشه دوجداره را در محل قرار دهید. از آنجاییکه ضخامت شیشه دوجداره بیشتر است، شما قادر به قرار دادن مجدد زوار نیستید، لذا شیشه را به وسیله چسب آکواریوم به آهن بچسبانید.
- فریم های آلمینیومی درب و پنجره شیشه دوجداره
فریم آلومینیومی از قدیمی ترین فریم های درب و پنجره محسوب می شوند که در درب و پنجره دوجداره نیز مورد استفاده قرار می گیرند. فریم های آلمینیومی وزن کمتری از آهنی دارند. فریم های آلمینیومی انرژی زیادی برای تولید نسبت به فریم های چوبی نیاز دارند و کمتر از فریم های چوبی جلوی هدر رفتن گرما را می گیرند. اما فریم های چوبی نیاز به توجه بیشتری برای نگهداری دارند.
- فریم های UPVC درب و پنجره شیشه دوجداره
بهترین نوع فریم برای شیشه دوجداره، فریم های UPVC درب و پنجره دوجداره می باشند. این فریم ها بسیار سبک تر از انواع دیگر هستند. نصب آنها ساده است. فریم های UPVC خود عایق بسیار خوبی برای صوت و گرما هستند و در صورت تولید استاندارد، به خوبی با شیشه دوجداره هماهنگ می شوند. مقاومت بسیار خوب در برابر نفوذ گرد و غبار از سایر مزایای فریم های UPVC می باشد.


استفاده از شیشه دوجداره در نما
استفاده از شیشه دوجداره در نما
امروزه استفاده از شیشه های دوجداره در نمای ساختمان ها اهمیت بالایی برخوردارمی باشد. شیشه دو و سه جداره تامین کننده نور بیرون به داخل ساختمان می باشند. به همین دلیل در صنعت ساختمان نقش خوبی را برخوردار هستند.
شیشه دو و سه جداره با رنگ های مختلفی تولید می شود که از میان این رنگها شیشه دوجداره رفلکس برنز و دودی پر طرفدارترین شیشه در نمای ساختمان ها می باشند. با انتخاب صحیح شیشه، نور مناسبی به داخل خانه انتقال داد می شود.
شیشه های رفلکس دودی و برنز به دلیل رنگی که دارند به راحتی نمی توان داخل ساختمان ها را رویت کرد و این نوع شیشه های رنگی بیشتر در ساختمانهای اداری و بعضی از ساخاتمان های مسکونی به کار می روند.

نما شیشه ای

نما شیشه ای

برای نمای شیشه ‌ای، از شیشه ‌های معمولی استفاده نمی ‌شود زیرا این نوع نماها از نظر ایمنی خطرناک هستند چرا که در هنگام شکستن به قطعات ...

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.