advertise

نما شیشه ای

نما شیشه ای

نما شیشه ای
نما شیشه ای
نمای شیشه ای به نمایی گفته می شود که حداقل ۶۰ درصد پوشش نمای ساختمان از شیشه باشد.
در واقع نمای شیشه ‌ای امروزه یکی از نماهای مدرنی است که برای ساختمان ‌ها استفاده می ‌شود و بیشترین کاربرد را در ساختمان های اداری و تجاری داشته و کمتر برای نماهای مسکونی به کار گرفته می ‌شود و در صورت استفاده از آن ها در نمای مسکونی با نمای سنگ یا ترموود ترکیب می‌ شود تا در کنار زیبایی که به همراه دارد محیط ساختمان نیز پوشیده باشد. با توجه به استفاده‌ این نوع نما از شیشه و آلومینیوم ویژگی ‌های منحصر به فردی را نیز به همراه دارد. استفاده از نماهای شیشه ‌ای مدرن موجب شده تا ساکنان بتوانند از حداکثر نور و روشنایی روز استفاده کنند.

مزایا و معایب نمای شیشه ای

مزایای نمای شیشه ای در ساختمان مدرن:
اخیرا با پیشرفت تکنولوژی در ساخت و تولید تجهیزات و مصالح ساختمانی، شیشه های تک جداره از محبوبیت کمتری میان معماران برخوردارند، و در نماهای شیشه ای معمولا از شیشه های چند جداره استفاده می‌کنند. بنابراین به چند مورد از مزایای شیشه‌ای چند جداره می‌پردازیم. برای مثال می‌توان به کاهش بار اضافی ساختمان، عایق دما و صوت، حداکثر استفاده از روشنایی نور خورشید، جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش، سرعت اجرای بالا، تامین دید یکپارچه برای افراد داخل ساختمان، ظرافت و زیبایی چشم نواز و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد.
معایب نمای شیشه ای در ساختمان مدرن:

از جمله معایب نمای شیشه ای در ساختمان مدرن این است که در فصل گرما به دلیل تابش مستقیم نور خورشید به داخل بنا، باعث افزایش دمای داخل بنا می‌شود و باعث می ‌شود انرژی بیشتری مصرف شود، که برای برطرف کردن این عیب از شیشه ‌های رنگی و یا پرده های داینامیک استفاده کرده اند.
عیب دیگر اجرای نمای شیشه ای این است که به هنگام بارش باران و گرد و خاک، آلودگی‌ها به نما می‌چسبند که باعث می‌شود زیبایی داخلی نما کاهش پیدا کند، که برای رفع این مشکل از سایبان استفاده کرده ‌اند. نکته قابل توجه این است که تمیز کردن نمای شیشه ای در ساختمان مدرن بسیار راحت می باشد، که باید هر ۶ ماه یکبار اجرای نمای شیشه ای را تمیز کرد.

گروه فنی مهندسی کیسا

شیشه دوجداره

شیشه دوجداره

یک پنجره نور کافی را در اختیار شما قرار می دهد، طبیعت را به کنارمان می آورد، احساس آرامش را به محیط زندگی ما منتقل می سازد و در نهایت ...

سوالات متداول

انواع شیشه های مورد استفاده در نمای شیشه ای کدامند؟
انواع شیشه های مورد استفاده در نمای شیشه ای کدامند؟
- شیشه سکوریت
- شیشه لمینت
- شیشه دوجداره
- شیشه تک جداره
- شیشه رفلکس
- شیشه ساده
- شیشه رنگی
گروه فنی مهندسی کیسا

انواع نمای شیشه ای در ساختمان مدرن

اجرای نمای شیشه ای به سه نوع اسپایدر، شیشه های دوجداره بدون فریم یا اجرای نمای شیشه ای فریم لس و اجرای نمای شیشه ای کرتین وال تقسیم می‌شود.

- اجرای نمای شیشه ای اسپایدر به عنوان یک نمای استاندارد شناخته شده است زیرا تا حد زیادی معایب نمای شیشه ای در ساختمان مدرن را کاهش داده است. از ویژگی ‌های بارز نمای شیشه ‌ای اسپایدر می‌توان به استفاده از شیشه های ضد تشعشع نور خورشید برای مناطق گرم و همراه با سطح آفتاب گیر و همچنین استفاده از شیشه دو جداره و لمینیت دو جداره اشاره کرد که از ویژگی های بارز نمای شیشه‌ای اسپایدر محسوب می ‌شوند.

- شیشه های دوجداره بدون فریم یا اجرای نمای شیشه ای کرتین وال فریم لس از زیبا ترین انواع می ‌باشد زیرا یکپارچه بوده و با ایجاد سطح بصری یکنواخت بسیار زیبا می گردد زیبایی منحصر به فردی را به وجود می ‌آورد. لازم به ذکر است که در این نوع نما فریم های دور شیشه دیده نمی شوند.

- اجرای نمای شیشه ای کرتین وال نوع خاصی از نمای شیشه ای در ساختمان مدرن است، زیرا به دلیل داشتن قابلیت ‌هایی مانند عدم ورود رطوبت و سر و صدا و عایق حرارتی از محبوبیت خاصی برخوردار است. اجرای نمای شیشه ای کرتین وال از سه نوع سیستم در پوش دار ، نیمه در پوش دار و فول فریم لس برخوردار است.


نکات ایمنی نماهای شیشه ای
نکات ایمنی نماهای شیشه ای
نکات ایمنی نماهای شیشه ای
برای نمای شیشه ‌ای، از شیشه ‌های معمولی استفاده نمی ‌شود زیرا این نوع نماها از نظر ایمنی خطرناک هستند چرا که در هنگام شکستن به قطعات ریز و درشتی خرد شده و احتمال پرتاب شدن شیشه و آسیب دیدن افراد وجود دارد. شیشه از نوع سکوریت بر عکس شیشه معمولی با این که در موقع شکستن به قطعات ریز تبدیل می ‌شود ولی پخش نشده و از نظر ایمنی به مراتب بهتر از شیشه معمولی عمل می کند. در شیشه از نوع لمینت هم این نوع شیشه مانند شیشه ماشین بر اثر ضربه به شیشه خرد و پراکنده نخواهد شد چرا که در لا به لای شیشه لمینت از یک چسب مخصوص استفاده می ‌شود. به همین دلایل هم برای طراحی نمای شیشه‌ای ساختمان، استفاده از شیشه لمینت می‌تواند بهترین گزینه باشد.

تجربه راه رفتن روی آسمان با اسکای‌واک

تجربه راه رفتن روی آسمان با اسکای‌واک

دیدن و نگاه کردن به شهر بانکوک از ارتفاه ۳۱۰ متری روی سقف شیشه‌ای اسکای‌واک ساختمان کینگ‌پاور محیا می باشد. بازدیدکنندگان اسکای‌واک می‌توانند از ارتفاعی فراتر از ۳۰۰ متر ...

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.