advertise

سبک کلاسیک در معماری داخلی

سبک کلاسیک در معماری داخلی

سبک کلاسیک در معماری داخلی
سبک کلاسیک در معماری داخلی
می توان گفت که سبک کلاسیک همان سبک سنتی غربی است که قدری رنگ و روی عصر معاصر را به خود گرفته است. هر عنصری که در این سبک به کار می رود، تعریف دقیق و معینی دارد، این سبک به شدت به نظم و تقارن پایبند است. حس اصالت را نمی توان از آن گرفت و در این سبک هیچ چیز دور از انتظار نیست و به طور کلی سبکی پایدار است. دکور کلاسیک (سنتی غربی) شامل دکور قرن هجدهمی در انگلستان تا دکور فرانسوی و حتی سرزمین های ناشناخته خاور دور می شود.

ویژگی های اصلی سبک کلاسیک در معماری داخلی

سبک کلاسیک چون از دوران باستان الهام گرفته شده به سبک سلطنتی و تجمل گرایی معروف است بطور کلی دارای ویژگی های زیر میباشد:
نظم تعادل و تقارن در چیدمان سبک کلاسیک در معماری داخلی وجود عنصری مانند آینه یا شومینه به عنوان نقطه کانونی و چیدمان مبل های استیل منبت کاری شده با دسته هاو پشتی بلند به دورآن تاحالت تعادل ایجاد گردد. استفاده از رنگها و متریالهای طبیعی استفاده ازپارچه های سنگین شیک و تجملاتی مانند مخمل ترمه یا حریر گلدار استفاده زیاداز تزئینات و دکوراتیوهای ارزشمند برنزی چوبی و فلزی با حکاکی های طلایی و نقره ای. دیوارهایی باکاغذ دیواری های سنتی باطرح های ترنج و اسلیمی های فاخر که معمولا انتهای سقفهای بلند دارای گچبری های باشکوه میباشد. حس آرامش وصلح همراه تجمل در سبک کلاسیک محسوس میباشد.

گروه فنی مهندسی کیسا

سبک مدرن در معماری داخلی

سبک مدرن در معماری داخلی

از مهمترین ویژگی های سبک مدرن در طراحی داخلی ساختمان، استفاده از خطوط ساده و بی آلایش است و ...

سوالات متداول

آیا نما ی ساختمان فقط برای زیبایی است؟
انتظاراتی که معماران و طراحان از یک نما به عنوان اصلی ‌ترین بخش از معماری خارجی ساختمان دارند، فراتر از مبحث زیبایی شناسی است. به این معنا که به دنبال محصولی هستند که مناسب فضای بیرونی بوده و به آسانی آسیب نبیند. همین طور بتواند از بنا یا ساختمان در برابر هرگونه عوامل فیزکی- محیطی به بهترین شکل ممکن حفاظت نماید. که تمامی این موارد در نهایت موجب طول عمر ساختمان خواهد شد.
- استفاده از نما به عنوان عایق و حفاظ
- استفاده از نما به عنوان رابط بین قسمت‌های داخلی و خارجی بنا
- نما به عنوان یک معرف
- نما به عنوان عنصری از نمای مجموعه شهری
- نما به عنوان معرف شرایط محیطی
گروه فنی مهندسی کیسا

چرا سبک کلاسیک در معماری داخلی همیشه مد است؟

سبک کلاسیک در معماری داخلی همیشه لوکس و ظریف به نظر میرسد. فضای اشرافی و سلطنتی در خانه ایجاد میکند. بر اساس نظم، تقارن و تعادل می باشد. باهماهنگی تقارن دقت و ظرافت همراه میباشد.
بنابراین سبک کلاسیک در معماری داخلی همیشه طرفداران خودرا دارد از مد خارج نمیشود افرادی که به سنت کلیشه و ثبات معتقدند طرفداران ویژه سبک کلاسیک محسوب میشوند. در سبک کلاسیک از یک شی به عنوان نقطه کانونی در مرکز اتاق استفاده میشود چیدمان بقیه لوازم اطراف آن به گونه ای است که تعادل بصری ایجاد شود.مثلا یک شومینه تزئین شده به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته میشود و چیدمان میز و صندلی اطراف آن باید به نحوی باشد که تقارن در فضا و تعادل بصری ایجاد شود. معمولا وجود شومینه در طراحی کلاسیک الزامیست چراکه یک عنصر کلیشه ای محسوب میشود که باعث گرما بخشی به فضای داخلی میباشد. در سبک کلاسیک میتوان شومینه را با سنگ های طبیعی و قطعات فولادی تزئین کرد. از آنجایی که ستون از ویژگی های سبک کلاسیک و مربوط به دوره معماری یونانی است بایداز ستون یا هر آنچه میتواند یادآور آن باشد در این سبک استفاده کرد مانند استفاده از خطوط عمودی برروی دیوارها و پرده ها در فضاهای داخلی.


انتخاب مبلمان
انتخاب مبلمان
 خطوط ساده و تقارن معیارهای اصلی برای انتخاب مبل به سبک کلاسیک است. مبلمان باید با ظرافت و دقت انتخاب شود، رعایت دقت در انتخاب مبلمان یک امر ضروری است. مبلمان خود را با دقت انتخاب کنید و از آن به مدت طولانی لذت ببرید. مبلمانی که از چوب و روکش با فرم های منحنی ساخته شده اند برای دکوراسیون به سبک کلاسیک مناسب اند. مبلمان کرم و قهوه ای رنگ با تزئینات گلدار با بافت های طلایی رنگ نمادی از دکوراسیون کلاسیک محسوب میشوند.

مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت

زمانی که مالک یا مالکین یک زمین تصمیم می گیرند چند واحد مسکونی یا تجاری و اداری در زمین خود بسازند اما سرمایه و پول کافی برای این کار را ندارند .....

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.