advertise

سبک مدرن در معماری داخلی

سبک مدرن در معماری داخلی

سبک معماری داخلی مدرن
سبک معماری داخلی مدرن
در چند دهه اخیر استفاده از سبک مدرن در معماری داخلی در کشورهای مختلف از جمله ایران رواج زیادی پیدا کرده است و طرفداران زیادی را به سمت خود جلب نموده است. معمولاً به هر روش جدیدی که خارج از حالت قدیمی و مرسوم باشد واژه مدرن اختصاص داده می‌شود که در هر زمینه ای این سبک مدرن می تواند ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را داشته باشد. معمولا از سبک مدرن در معماری و طراحی داخلی هم استفاده می‌ شود و حتی به عنوان یکی از شاخه های هنری در بسیاری از دانشگاه ها تدریس می شود.

ویژگی های سبک مدرن در معماری داخلی

طراحی داخلی با سبک مدرن از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در بین مردم رواج پیدا کرد و در اواخر دهه ۶۰ قرن نوزدهم این هنر به اوج خود رسید. از مهمترین ویژگی های سبک مدرن در طراحی داخلی ساختمان، استفاده از خطوط ساده و بی آلایش است و برای دوری از تزیین و تجمل زیاد معمولاً از این خطوط ساده استفاده می‌کنند تا در عین آرامش بخش بودن فضا و زیباتر شدن وسایل، فضایی که در اختیار قرار دارد عملکرد گرایی بیشتری داشته باشد. البته بعضی از افراد معتقدند که سبک مدرن بیش از حد سرد و ساده است، اما برخلاف تصور آن ها سبک مدرن تماماً باعث ایجاد سادگی و احساس آرامش در فضای خانه شما می شود و با استفاده از اصول و قواعدی که در سبک مدرن پیروی می شود، نه تنها خانه شما زیباتر به نظر می‌رسد، بلکه اگر در خانه های کوچک و نقلی آپارتمانی زندگی کنید و از این سبک برای تزیین دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمایید فضای خانه شما بزرگتر هم نشان داده می‌شود و به صورت کاربردی می توانید از تمامی قسمت های خانه استفاده کنید.

گروه فنی مهندسی کیسا

برج آزادی تهران

برج آزادی تهران

برج آزادی تلفیقی از معماری هخامنشی، ساسانی و اسلامی است؛ به‌طوری که قوس بیضی‌شکل برج نمادی از طاق کسری است و ....

سوالات متداول

چه نکاتی را در طراحی دکوراسیون داخلی باید مورد توجه قرار داد؟
- نقشه داخلی
- نور محیط
- تفکیک پلان ها
- پوشش دیوارها سقف و کف
- مبلمان و سایر لوازم جانبی
گروه فنی مهندسی کیسا

چیدمان دکوراسیون داخلی مدرن

بعد از انجام طراحی و معماری و خرید وسایل، نوبت به چیدمان وسایل در سر جای مناسب خود می رسد و بهتر است از فرم های ال شکل یا دایره و نیم دایره برای چیدمان دکوراسیون داخلی خانه های مدرن استفاده کنید. در سبک مدرن نیازی نیست که حتما تقارن در قسمت های مختلف خانه رعایت شود و رعایت کردن تقارن مختص سبک کلاسیک است. اگر برای تکمیل فضا قرار گذاشتید که از پرده ها استفاده کنید، حتما از پرده های ساده تک رنگ یا با رنگ های ملایم استفاده کنید که از نظر دوخت و طراحی هم ظاهر ساده ای داشته باشند و درخور سبک مدرن باشند.


اشکال هندسی در معماری مدرن
اشکال هندسی در معماری مدرن
اشکال یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی داخلی مدرن می باشد و معمولاً در طراحی مدرن از شکل های هندسی ساده تر مثل مستطیل یا مربع استفاده می کنند و یا اگر قرار به استفاده از منحنی ها باشد، از منحنی های نرم و خطوط صاف و مستقیم و صفحات شبکه‌ ای در طراحی داخلی مدرن استفاده می شود. علاوه بر آن شکل های بیضی و دایره ای مانند هم می توانند کاربرد زیادی در طراحی داخلی مدرن داشته باشند.

افزایش وام مسکن جوانان

افزایش وام مسکن جوانان

با موافقت بانک مرکزی، حداقل مبلغ سپرده‌گذاری و سقف تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان افزایش یافت....

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.